Kinesiskt nyår!

Hej!

Idag firas Kinesiskt nyår. Förra året så var det tigerns år och i år är det kaninens år. För två år sedan av det grisens år (om jag inte mins fel) och då ville många kineser föda sin barn. För barn som är födda i grisens år får ett bra liv osv. Vissa japanska/kinesiska tidningar (manga på svenska) kan det finnas horoskop för dem olika åren. Själv är jag född i oxens.^^


Dom armband jag brukar använda med små djur föreställer alla dem 12 djuren som kineserna "döper" sina år efter. Armbanden pryder nu många armar ex. min.


Bilden med kaninen är tagen här ifrån, och alla små bilder på tigrar är från google när du söker på 虎年.

Kommentarer
Postat av: ange

nee, ingen aktiv iaf :D

2011-02-04 @ 07:08:37
URL: http://lillajagange.blogg.se/
Postat av: Kelly :))

skitfin design !

gjorde du den sj ? :d <3

2011-02-09 @ 12:12:21
URL: http://kellykaulitz.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0